Fit Blog

Okul Çağı Çocuklarda Beslenme

okul cagi beslenme

Dengeli beslenen okul çocuklarının derslerinde daha başarılı olduğu bilimsel olarak kanıtlanmıştır. Çocuklar vakitlerinin büyük bir bölümünü okulda geçirmektedirler. Sağlıklı bir yaşam sürebilmeleri açısından en önemli koşul yeterli ve dengeli beslenmeleridir.

Yapılan çalışmalara göstermektedir ki dengeli beslenemeyen çocuklarda okul başarısı daha düşük olduğu ve öğrenmede güçlük çektikleri görülmüştür.Özellikle teknolojinin gelişmesi ile birlikte bir çok okul çocuğu okuldan kalan zamanlarının büyük bir bölümünü televizyon ve bilgisayar başında geçirmektedir.Bu da hareketsizliğe bağlı olarak bir çok kronik hastalığın gelişmesine neden olmuştur.Bu hastalıkların başında diyabet,kalp hastalıkları ve obezite gelmektedir.Ayrıca medya da var olan bilgi kirliliği çocuklara yanlış diyetler uygulanmasına ve buna bağlı olarak çocukların yanlış beslenme alışkanlıklarına sahip olmasına neden olmuştur.Bu nedenle ebeveynler çocuklarının yeme alışkanlıkları ve davranışları konusunda ekstra dikkatli olmalıdırlar.İşte bizimde Eat&Fit çocuk paketimiz tam olarak böyle sizin yerinize çocuğunuzu düşünürek diyetisyen kontrolünde ekstra özen göstererek hazırlıyoruz.

 Okul Çağındaki Çocuklar İçin Beslenme Tavsiyeleri

  • Dört temel besin grubunun tümünü yeterli miktarda içeren öğünler tüketmelidirler.  
  • Özellikle kemik ile diş gelişimleri için, günde 2-3 su bardağı süt ya da yoğurt, 5 porsiyon da taze sebze veya meyve tüketmeleri gereklidir.
  • Kahvaltı en önemli öğündür. Kahvaltı yapmayan çocuklarda yorgunluk, dikkat dağınıklığı, baş ağrısı ve zihinsel performansta düşüş görülmektedir.
  • Çocuklara dışarıda açık olarak satılan besinlerin alınmamasına özen gösterilmelidir.Çocuklara evden beslenme çantası hazırlanmalı ve bu çantanın içerisine evde özenle hazırlanmış besinler konulmalıdır. Ders çalışırken tükettikleri besinler arasında, cips gibi yağlı ve tuzlu besinler, veya gazlı içecekler yer almamalıdır bunun yerine süt, yoğurt, sütlü tatlılar, taze sıkılmış meyve suları ile kuru yemiş ve kuru meyveler tercih edilmelidir.
  • Çocukların  fiziksel,  zihinsel hem de duygusal gelişimleri için, fiziksel aktivitelerini artırmaları da ayrıca önem taşır.


Organic Food

Eat & Fit beslenme paketleri kişiye özel olarak hazırlanır.

Eat&Fit sıkıcı ve lezzetsiz diyet yemeklerinden uzak, renkli ve keyifli menülerle hem göze hem damağa hitap eder. Diyette hiç bir besinin yasak olmadığına inanan ekibimiz, her gün yeni lezzetlerle en sağlıklı ve fit mutfak kültürünü sizlere ulaştırıyor.

Telefon

Kalite Standartlarımız

Gıda Tarım Bakanlığı
TSE
FDA
ISO
HACCP
WHO

İletişim

  E-Posta: bilgi@eatandfit.com.tr

  Tel: 0312 219 77 60

  Adres: Mustafa Kemal Mah. 2143. Sok. No:15/6 Yenimahalle/Ankara

Bizi Takip Edin

. .

 

Fit Blog